Bestaat er een goed softwareprogramma om mijn extern hardeschijf te beveiligen met een code?

Ik heb een Externe harde schijf van mijn bedrijf en graag zou ik niet graag hebben dat anderen op mijn externe schijf kan, aan de hand van een wachtwoord, zonder dat je problemen krijgt moet toegangsrechten. Want ik verander graag eens van besturingssysteem.

Toegevoegd na 35 seconden:
moet = met

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit programma is uitstekend en gratis.
Ze kunnen niet eens zien dat er *iets* opstaat als je dat wilt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel daarmee, je hebt de mogelijkheid om je schijf zo te versleutelen, dat het lijkt of ie niet eens geformatteerd is als je het juiste wachtwoord niet hebt. Je kunt ook er ook een paar onschuldig uitziende bestandjes opzetten, en jouw 'geheime' bestanden zijn volstrekt onzichtbaar.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel truecrypt heb ik al eens geprobeert en plots kon ik mijn bestanden niet meer openen in het groene gedeelte, had mijn besturingssysteem hergeprogrammeerd en had geen admin rechten meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en kunt u een tip geven hoe ik het best moet installeren.
escape
13 jaar geleden
Mijn ervaringen zijn anders, het heeft me nooit in de steek gelaten. Als het installeert krijg je een wizard te zien, die je aan het handje meeneemt, is echt heel makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik TrueCrypt ook al heel lang en het werkt goed. Nooit problemen mee gehad. +