ik doe niks maar toch staat er 'computer gebruik: 100%' kan iemand mij helpen?

ik heb niks open staan en kijk gewoon naar het burbeaublad, ik kan ook al geen filmpjes kijken op youtube omdat die de hele tijd vast lopen ook al zijn ze al gelanden.
ik heb vandaag een nieuwe breedbeeld monitor aangeschaft, kan het misschien daar mee te maken hebben?

Toegevoegd na 4 dagen:
Bedankt allemam voor jullie hulp,
Mijn computer doet weer normaal ik weet nog steeds niet zeker wat het was, maar grote kans dat het toch de virus security tool die zich klaarmaakte voor de aanval.
Hij heeft gelukkig de strijd verloren,
Want ik heb in z'n kasteel doorgedrongen en hem van binnen vernietigd!
(ik heb de map waar de virus zat gevonden en verwijderd met mijn virus beveiliger)
Sorry voor mijn dramatische verhaal maar ik verveel me.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Klik eens op de andere tabjes. Met name 'processen' en 'toepassingen'. En breid je vraag uit met de namen van de processen en/of toepassingen die een hoge CPU hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meer foto's kunnen niet,
maar er zijn 54 processen
escape
13 jaar geleden
Oh, nee, sorry, moest alleen processen zijn en dan sorteren op CPU, zodat de hoogste bovenaan staat.
Wel sorteren op het moment dat ie even hoog is. Dat doe je door op het woord "CPU" of "Processor" te klikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo?
escape
13 jaar geleden
De schuldige is zonder meer Zpetid.exe. Maar wat is het? Op het internet is er niets over te vinden. Maak de regel blauw en klik op 'Proces beëindigen'. Daarmee ben je er niet definitief vanaf, maar ben benieuwd wat er gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape kan je me alstjeblieft helpen!!
Hoe verwijder ik security tool??

Antwoorden (5)

Je kan een goede virus hebben die met je antivirus programma zit te kloten! Daardoor krijg je loops in je systeem.
Ik raad je aan je virusscanner van je computer te halen, en opnieuw te installeren.
het beste is misschien nog wel om gewoon je hele computer opnieuw te installeren.. backup nu je nog kan backuppen.

Daarnaast kan het ook hardwarematig zijn.. de cpu fan kan er los op zitten.. of is te stoffig en stroeft af...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je kan doen is de Process Explorer van Sysinternals (nu: Microsoft) downloaden (zip-file) en die uitpakken en dan procexp.exe starten. Dan krijg je iets dergelijks als je taskmanager, met dien verstande dan je dan op die toppen van de CPU kan gaan staan en dan laat het meteen zien welk process die piek veroorzaakt heeft. Als we dat weten dan kunnen we meer zeggen.
Onder view->Select Columns kan je meer informatie selecteren, zoals command line en user zijn erg handig. Die schermpjes rechts boven (CPU, netwerk etc) kan je breder trekken.
Dit CPU gebruik kan bv verklaard worden door Windows/Java/Apple updates die periodiek gedownload worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordat je moeilijke dingen gaat doen: Virus scannen!

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zie dat zpedit.exe druk bezig is. Dat is een java scripting tooltje. Wellicht heb je een omhandig geschreven programma'tje voor een internet site gedownload (onbewust) dat nu iets raars doet.

Hoeft niet kwaadaardig te zijn maar zorgt er wel voor dat je pc over de emmer raakt.
Heb je de virusscanner altijd aan staan? Nortin zo te zien?!Als dit het geval is en je vind bij een scan toch ineens virussen is het raadzaam om een andere te proberen. Er zijn op internet ook gratis scanners te vinden.

Toegevoegd na 39 minuten:
Zie ook http://zpedit.sourceforge.net/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanmiddag gedaan.
8 virusen
escape
13 jaar geleden
Aha, da's al niet best. Maar, Marion, ik kan helemaal niets over Zpedit vinden op het net. Is dat echt een javascripting tooltje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die virusen zijn wel al verweiderd,
Hij is de hele middag bezig geweesd,
Ik had hier ook een vraag over gesteld vandaag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je ook malwarebytes antimalware er door heen gehaald..? die vindt bij ons vaak nog een stuk of wat als de rest van de scanners niks meer vindt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe kan ik die verweideren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Malwarebytes, antimalware... Jezus wat een problemen toch met dat Windows. Blij dat ik geen PC heb. Hier in huis draaien momenteel drie computers en alle drie draaien ze volledig probleemloos. Ze zijn supersnel, alle drie online en geen van die computers heeft antivirussoftware of andere vertragende scanners om problemen op te lossen. Er zijn geen problemen.
Heerlijk, die Macs op OS X. Daar kan Windows nog wat van leren. Met Windows 7 komen ze vaag in de buurt maar ze zijn er nog lang niet.
Ik zie dat je itunes gebruikt.
je hebt een app gedownload dat ccApp.exe heet.
die cc staat voor computercrash

Verwijder die App!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over "Computergebruik 100%" maar ik zie dat nergens staan. In je eerste afbeelding (Taakbeheer, grafische weergave) staat, helemaal onderaan, CPU-gebruik 6%. De CPU is je processor. Die is voor 6% in gebruik en daar is helemaal niks mis mee. Ook je Geheugengebruik is prima. Slechts 396 MB van de 3 GB. De belasting van je CPU en geheugen wordt veroorzaakt door 46 processen. Voor zover ik kan zien, geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dan maar naar de geschiedenis van het CPU gebruik.
Daar zie je dat het stijgt en dan weer daalt,
6%, 25%, 80%, 100%, 80%, 25%, 6% en dan weer vanaf het begin.
Volgende keer eerst goed kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die grafiek heb ik echt wel gezien hoor maar dat zegt me helemaal niks. Ik heb niet zo'n vertrouwen in Windows dus ook die grafiek vertrouw ik niet.
Als je zelf nog eens goed naar die grafiek kijkt, lijkt het jou dan een logisch verloop van het processorgebruik? Nou, mij dus absoluut niet.
Misschien moet je je eens afvragen of je wel Windows wilt blijven gebruiken. Als je een beetje goede hardware hebt, is het eigenlijk zonde om daar Windows op te draaien. Altijd problemen. Ook hier op goeievraag staat het vol met Windows problemen. Jij hebt er zelf dus ook last van.
Heb je wel eens aan Linux gedacht? Zelf gebruik ik alleen Macs maar Linux is, net als Mac OS X, een Unix besturingssysteem. Uiterst stabiel en betrouwbaar. Bijkomend voordeel is dat je nooit meer diep in de buidel hoeft te tasten zoals bij iedere nieuwe Windows-versie. En Linux kun je gewoon op je huidige PC draaien. Je krijgt er een kompleet andere computer door die doet wat jij wilt. Zonder steeds problemen te veroorzaken en ook het virus, spyware en malware gedoe zal jouw niet meer raken. Als ik een PC had, zou voor mij de keus eenvoudig zijn.
Ik wens je veel succes en vooral alle wijsheid toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je loopt te zeggen dat er niks klopt van de grafiek,
Maar met welke ervaring wil je dat zeggen als je nie eens een pc hebt?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ik geen PC heb, wil nog niet zeggen dat ik de Windows besturingssystemen niet ken. Ik gebruikte al Windows toen jij nog niet eens wist wat een computer was. :-) Heb jij wel eens met Windows 3.1 gewerkt? Ik heb ze allemaal voorbij zien komen, Windows 95, '98, ME, 2000, XP, Vista en Windows 7. De laatste is eindelijk een beetje een verbetering maar nog steeds veel te traag en omslachtig. Ik ken het heus wel.
Geef liever antwoord op de vraag of jij het een logisch verloop vindt van het CPU gebruik, wat de grafiek laat zien. Het is absoluut niet logisch, wat die grafiek laat zien. Ik wacht je antwoord af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ik geen PC heb, wil nog niet zeggen dat ik geen computer heb. Hier draaien dagelijks drie computers. Alle drie hangen ze in een netwerk en alle drie zijn ze online. Niet een van die computers heeft antivirussoftware of iets dergelijks. Dat hebben ze niet nodig want het zijn Macs die draaien op OS X. Altijd supersnel, nooit onverklaarbare problemen en betrouwbaar. En ze worden zwaar belast. Videobewerking en heel veel Photoshop. iMac, Mac Pro en Macbook Pro.
Op de Mac Pro is ook Windows XP geïnstalleerd. Als er al problemen zijn, dan is het op de Mac Pro terwijl XP draait. Ga mij nou niet vertellen dat ik niks van Windows af weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk heeft iemand uit de prehistorie meer pc's dan mij gezien!
Ik weet niet waar je het over hebt maar mijn vader werkte als pc reperateur, ik heb ze dus allemaal een keer gezien, aangeraakt en gebruikt.
Nu. Jij weer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil je zeggen dat mijn pc niet zwar belast word met pinaccle studio 12 pro, anime studio pro, windows movie maker, photo shop, particle illusion, monkey jam, mixcraft 5, adobe illustrator en sims 2 en 3 met alle uitbreidings pakketten.
En dan heb ik ook nog 2 virus scanners
. Op 1 pc!
Ik heb meer programma's en heb maar 1 pc nodig terweil jij dr 3 nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mac's minder virussen heeft betekent niet dat hij ze niet KAN krijgen.
Makers van virussen maken virussen voor de meest gebruikte computersysteemen dat is dus windows.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan het dat de ene keer als ik iets render in Compressor, die kwaliteit prima is en een volgende keer crap?
Heb ik nou nooit last van