Ik heb een heel belangrijk mailtje met een bijgevoegde foto per ongeluk in de prullenbak van mijn laptop gegooid, en de prullenbak gewist.

Kan ik er nog op 1 of andere manier aan komen? Ik heb al gekeken bij laatst geopende bestanden, maar daar zit hij niet tussen. Ook kan ik het niet meer via de verkenner vinden. In films zie je de politie altijd nog oude bestanden terugvinden, waarom lukt het mij niet?? Weet iemand of het nog kan?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik heb net dat eerste programma gedownload, maar hij zegt steeds dat ik de administrator moet vragen. En dat terwijl ze zeggen dat het gratis is. Het is me helaas niet gelukt.
En helaas kan ik het niet meer vragen aan de verzender...

Toegevoegd na 33 minuten:
O, mijn laptop draait op Vista, en het postprogramma is van IncrediMail.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Volgens mij zou het moeten kunnen.. kijk eens naar de volgende sites?

1: http://www.pcworld.com/downloads/collection/collid,1295-order,1-c,downloads/files.html

2: http://www.recovermyfiles.com/

3: http://www.winundelete.com/?rid=google&kid=wu0801

het belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat het niet wordt overschreven

Toegevoegd na 43 seconden:
hier nog wat tips

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/295061-%5BOnd%5D-Verwijderde-bestanden-terughalen-Recuva-en-Restoration

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=BhG4-xJN9j8
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede suggesties, maar volgens mij helpt dit niet als het bestand in een e-mail stond en daarin is verwijderd.
Probeer het eens met Recuva. Als je foto uit de mail was gehaald en op het bureaublad stond of in een andere map dan is dat nog wel terug te halen.

Als je een mail wist met de foto zonder dat deze eerst uit de mail is gewist wordt het veel moeilijker.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je bestand in de mail stond en je hebt de mail in de prullenbak van het mailprogramma (bijvoorbeeld outlook) verwijderd, dan wordt het zoals gezegd lastig. Afhankelijk van het e-mail programma moet je dan zoeken naar specifieke middelen. Voor Outlook zag ik het volgende artikel, maar mogelijk is dit ook specifiek voor een versie van Outlook.

http://www.schoonepc.nl/tools/outlookpstherstellenmetscanpst.html

Mocht je een specifiek mailprogramma gebruiken, dan kan je dat bij je vraag zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het oorspronkelijk een e-mail was, dan is dat toch door iemand verzonden of ontvangen. Dus die persoon heeft het waarschijnlijk nog op zijn of haar computer staan. Dan kan je toch aan deze persoon vragen het jou (nog een keer) toe te zenden.
Amadea
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Goed nagedacht! En een treffende demonstratie van de voordelen van een geografisch gedistribueerd backupsysteem.   ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eens!
heb je de prullenbak gewist of leeg gemaakt
als je de gehele prullenbak gewist hebt kun je die terugzetten op je bureaublad en alles wat daarin zit komt dan ook terug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou het in principe kunnen terug halen met een programma zoals recuva. Wel zou je de goede bestandslocatie moeten hebben. Als je het gewoon in de prullenbak heb gegooid dan zou je die bestandlocatie moeten openen. Wat betreft de administrator rechten. Als je met je rechtermuisknop op het programma klikt zie je in vista de optie openen als administrator. Dit is op bedrijfnetwerken meestal uitgeschakeld...