Hoe meet je computergebruik?

Hoeveel GB is 1 MB?Is dit in dezelfde trant als 1 meter is 1 centimeter?Ik hoorde laatst de term TB vallen...wat is DAT dan?Hoe zitten die tabellen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij: 1meter is 1 centimeter moet staan:...1 meter is 100 centimeter...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

kB (kilobyte) = 1.000 Bytes
MB (megabyte) = 1.000.000 Bytes
GB (gigabyte) = 1.000.000.000 Bytes
TB (terabyte) = 1.000.000.000.000 Bytes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

x 1000
1000 mb = 1 gb
1000 gb = 1 tb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een leuke om je eigen gebruik bi jte houden is
capthavoc
13 jaar geleden
Een bijkomend antwoord zoals peter:
1 kB (kilobyte) = 1.000 Bytes
1 MB (megabyte) = 1.000.000 Bytes
1 GB (gigabyte) = 1.000 MB
1 TB (terabyte) = 1.000.000 MB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn er 2 systemen, dus 2 antwoorden:
- 1000 MB = 1 G/B
- 1024 MB = 1 GB, eigenlijk 1024 MiB = 1 GiB
De eerste is voor dagelijks gebruik, de 2e is de 'computerwaarde'. Zoals je waarschijnlijk wel weet rekent de computer in het 2-tallig stelsel, dus alles is dan het gemakkelijkst als macht van 2. Nu is 2^10 = 2x2x2x2x2x2x2x2x2x2 = 1024, wat bijna 1000 is. Vandaar dat deze twee nogal eens doorelkaar gehaald wordt. Zo rekent de hardeschijfverkoper met 1000 (want dan lijkt de schijf groter), maar Windows/Linux enz rekenen met 1024 (=2¹°)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om het tweede deel van je vraag te beantwoorden: nee, niet helemaal. Want kleiner dan een byte kan niet. Terwijl je in het metrische stelsel door kunt blijven gaan achter de komma en daar ook namen voor zijn. Bijvoorbeeld milimeter/liter/gram enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
En ik maar denken dat een byte 8 bits is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thaha, ik denk dat de 8 bits niet echt bestaat ;-b bij sommige mensen
1024 MB = 1 GB
Niet meer en niet minder.
er is maar 1 systeem in de computerwereld, je telt namelijk in een 2 tallig stelsel.

voorbeeld;
1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, etc.

1 byte is 8 bit

buiten het voorbeeld om hoe de computer telt en denkt vergeet ik te zeggen dat de computer niet meer kent
dan 0 en 1, als het ware AAN en UIT,
De wereld heeft overigens met elkaar afgesproken een bepaalde computer taal te gebruiken genaamd ASCII

dit is een teken set die op dit moment jou de lettertjes laat zien op je beeldscherm stel jou computer was anders ingesteld op een andere tekenset (bijv, ANSI, Unicode of EBCDIC) dan zou jij als het goed is niet kunnen zien wat wij op een site hebben gezet de kleuren en letters etc. want je hele computer begrijpt de taal niet. (volgens mij ga ik nu wel erg diep)

MAAR niet te vergeten de computer kan ook rekenen in Decimaal, Octaal en Hexadecimaal.

(Als dit een overhoring zou zijn dan had op zn minst een 10+ gescoord hehehe =P)