Printprobleem, niet goed van kleur, wat kan ik nog doen?

Sinds een paar weken hebben kleurenprintjes ineens heel veel rood of juist heel veel geel, daarnet kreeg ik zelfs een printje in volledig geel.

Ik heb de cartridges gecontroleerd, allemaal goed en vol. Heb de printer alle mogelijk onderdelen die maar schoongemaakt kunnen worden laten reinigen. Heb afdrukken op verschillende soorten papier (kwaliteit) geprobeerd. Maakt allemaal niets uit. Nu weet ik het niet meer.

Iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.8K
Cryofiel
13 jaar geleden
Heb je de printerkabel gecontroleerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net nog niet, nu wel, ziet er prima uit.
Cryofiel
13 jaar geleden
De print of de kabel?   ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kabel hahaha, de print nog steeds niet.

Het beste antwoord

let op dat je de plasticjes aan zowel de boven als onderkant goed hebt verwijderd van de cartridges.
Zijn het refill cartridges? Dan ligt het vaak daar aan.
Meestal zitten er bij de printerdriver tools waarmee de printkop kan worden gereingd, voer deze uit. Tevens zitten hier tools bij waarmee je de kleuren kunt testen/uitlijnen, dan kun je zien welke kleuren wanneer niet goed zijn. Reinig de printkop door deze een nacht in een schoteltje met water te zetten. Mocht je er nog niet uitkomen reageer dan even op dit bericht en zet er je merk/type van de printer even bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wel heb ook een soortgelijke Canon, alles werkt hier, kijk eens naar de printeigenschappen als je bijvoorbeeld print via MS Word, heb je daar ook print eigenschappen. Anders probeert u via de printer zelf eens te reinigen, zit ergens bij de eigenschappen op de printer. Jij moet daarvoor niets te doen, gewoon op het knopje duwen ;-b.

En nog een bijkomende vraag voor u, is het een nieuwe printer? De hoeveelste keer is het dat je een nieuwe inktcartridge hebt erin gestoken? Is het de eerste keer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ik in mijn vraagstelling al schreef heb ik de printer al gereinigd. Het is geen nieuwe printer en ik denk de 4e keer da tik de cartridges verwisseld heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou het kunnen dat je een inktcartridge of meerdere, inkt bijgevult hebt handmatig, dus via apparte flesjes inkt bijvullen in een ouder inktcartridge? Canon is daar heel gevoelig voor en daar kan er soms conflicten van veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het zijn gewoon gloednieuwe cartridges.