Als ik een toetsenbord koop met Cyrillische letters en het hier op mijn computer aansluit, produceert hij dan inderdaad Cyrillische letters?

Ik wil af en toe lange brieven en e-mails in het Cyrillisch schrijven. Daar heb je programma's voor op internet. Maar ik, als digibeet, weet niet hoe ik ze moet downloaden en gebruiken. Als ik in Oost-Europa nu een Cyrillisch toetsenbord koop, is mijn probleem dan opgelost?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zoals wordt gezegt moet de computer weten dat je die letters wil typen. Dat kan met ieder toetsenbord maar het is wel handig om niet je westersetaal indeling op je huidige tb te verpesten. Voor het incidentele gebruik kan je best een Cyrillische indeling aanschaffen voor je eigen orientatie.

Daarmee is je probleem niet opgelost. Je moet dan via 'start' - 'configuratiescherm' - 'taalinstellingen' de taal van je toetsenbord weizigen in die taal. Deze taal zal niet als standaart zijn ingesteld en moet je dus zo nodig via dat scherm downloaden en instaleren. Wat overigens vrij makkelijk kan als je goed leest.

Dit is voor windows xp. Andere windows zullen kleine variaties hebben, bijv 'taal- land instellingen' maar je moet hoedan ook via die route wel bij de toetsenbordtaal tab uit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor mijn taal en spelling, op mn mobiel gaat controleren wat moeizaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een toetsenbord stuurt geen letters naar je pc, alleen maar welke toets er wordt ingedrukt.
Je moet de PC instellen op een Cyrillisch toetsenbord, dan werkt het zelfs met een gewoon Europees toetsenbord.
Dan moet je alleen nog weten welke toets, welke letter is. Dat zou je erop kunnen plakken met stickertjes OF een Cyrillisch toetsenbord erop aansluiten.