Ik had een PowerPoint presentatie voorbereid voor  in een zaal, maar de presentatie was met geen mogelijkheid aan  de praat te krijgen.

Erg jammer, want op de laptop draaide de presentatie goed.
Het was de bedoeling dat er op 2 tv-schermen geprojecteerd zou worden. Op de tv-schermen was te zien dat de laptop zich opstartte, maar vervolgens gaven de schermen geen signaal aan.
Ik was volkomen verrast, met deze laptop zijn al probleemloos 8 presentaties in die zaal gegeven (wel door een ander), zowel met de tv-schermen als m.b.v. een beamer op een groot scherm en vrijdagavond weigerde die dienst.
De laptop draait op Windows Vista.
De technicus van de zaal beweerde dat het aan de instellingen van de laptop lag omdat de opstart van de laptop wel te zien is op de schermen. Voor zover wij kunnen nagaan is er niks aan de instellingen van de laptop veranderd na de laatste presentatie.
Ik heb werkelijk geen idee wat ik moet doen om de volgende presentatie op 20 september wel goed te laten verlopen...
Heeft er iemand suggesties?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De meest voorkomende reden die ik ken is de resolutie. Meestal kan je laptop iets gigantisch aan, bv 1920x1600 terwijl een beamer vaak niet hoger komt dan bv 1280x1024 of 1024x768 of nog lager. Tijden het opstarten draait je PC zoiets van 800x600 en dat wordt gezien door alle beamers. De oplossing is dan ook duidelijk: verlaag je resolutie. Ik hoop dat dit ook geldt voor je TV's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

mischien dat de laptop na een of andere reset van bepaalde software. ervoor kiest om standaard niks uit te sturen via de video uitgang dit moet met een bepaalde toetsencombi op te lossen zijn iets in de trand van fn f5 ofzo

ik hoop dat dit je op de goede weg zet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
via start config scherm beeldscherm kan je eens kijken naar de resolutie van de externe beeldschermen
Als die inderdaad te hoog staan kan de beamer etc het niet aan vandaar dat je ze wel zag opstarten
maar hij het schakelen naar een hogere resolutie het beeld zwart wordt
lagere resolutie zetten dus en de beste tip is zet je presentatie van te voren klaar neem er ruimschoots de tijd voor dan loop je niet weer tegen verassingen aan.

ander tip is deze neem je presentatie mee op usb stick
en kijk of ie met de aanwezig laptop met de juiste software wel werkt.
als backup zeg maar
capthavoc
13 jaar geleden
Het zou eigenlijk gewoon moeten werken als je de knoppen FN (meestal linksonder op een laptop, naast de ALT-knop) + F3 indrukt. Externe schermen / beamers worden dan gedetecteerd en ingeschakeld. Je laptopscherm gaat uit.

Druk je daarna nog eens op FN+F3 dan zijn de externe schermen én het scherm van jouw laptop ingeschakeld.

Druk je daarna nog eens op FN+F3 zijn externe schermen uitgeschakeld.

Volgens mij sta je goed voor joker als je daar staat zonder werkende presentatie. Oei! Succes!