Hoe noemen ze een spatie in het Engels? Dan heb ik het niet over de balk zelf (spacebar).

En dan in de context als:
Er moet een spatie tussen.
Of als je iets moet spellen. t e k s t spatie t e k s t

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Ik heb het woord 'space' in dit verband ook altijd banaal gevonden, en ik heb gemerkt dat men vaker het wordt blank gebruikt, maar het is heel wisselend en onvoorspelbaar.

Toegevoegd na 6 minuten:
'There needs to be a space in between the words'
zou ik ook zeggen, maar als ik naar een beeldscherm kijk waarop een nummer staat, dan zou ik weer zeggen, 'that must be a blank'.
Maar je moet ook bedenken dat een spatie niet altijd een blank. Ascii[0] is een blank en Ascii[32] is een spatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

There needs to be a space in between the words...

Spacebar zegt het eigenlijk al, een ruimte een leegte, a space.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Space.

Toegevoegd na 39 seconden:
Een spatie noemen se in het engels 'a space'

Toegevoegd na 2 minuten:
abc def: A, B, C, space, D, E, F.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, als jij iets met een spatie moet spellen, zeg je hopelijk toch ook gewoon t e k s t spatie t e k s t?
Blank, whitespace, blankspace,word divider of gewoon space.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Tussen deze twee woorden staat een spatie' wordt in het Engels:

'Between these two words is a space'

Een ruimte dus..heel logisch toch..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Gap' is ook een goed woord..'interval' trouwens ook.. Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Folder names with a space are not recognized "
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: folder names containing a space are not recognised.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan en mag ook, Suzy..Je kunt in het Engels iets op veel manieren zeggen. Een heerlijke taal voor poëten.. derhalve. Gr. Ton
space
volgens mij hebben wij het woord spatie daar ook vandaan