Tube is plat Amerikaans voor televisie (net als het Nederlandse beeldbuis of buis). Youtube betekent dus zoveel als 'jouw eigen tv (zender)'.
een jaar geleden
Computoon
een jaar geleden
Feitelijk had er dan 'your' (jouw) moeten staan en geen 'you' (jij).
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Feitelijk is dit geen antwoord op de vraag. Oké dit is wat YouTube betekent maar waarom heet het zo? M.a.w. waarom vonden de oprichters dit een goeie naam? Dat weten alleen de oprichters.
tinus1969
een jaar geleden
@Bonbonvanjohn, dat zit impliciet in de naam: de mogelijkheid om zelf (via 'jouw TV') TV beelden te verspreiden. Dat was in 2005 nieuw. https://en.wikipedia.org/wiki/YouTube#Founding_and_initial_growth_(2005%E2%80%932006)