Kun je gewone tekens op een toetsenbord als standaard instellen?

Kun je gewone tekens op een toetsenbord als standaard instellen? Bij mijn computer heb ik áltijd dat ik rare tekens krijg, die niet matchen met wat op de toetsen staat. Dan moet ik altijd eerst CTRL+shift indrukken en dan werkt het weer normaal. Maar kan ik dat ook andersom instellen, dat je automatisch de juiste tekens krijgt? Indrukken is maar een kleine moeite, maar toch een beetje hinderlijk dat dit standaard is ingesteld.

MrBart
2 jaar geleden
Bedankt -mijn licht-autistische irritatie opgelost.

Het beste antwoord

Ja.
Druk op de Windows-knop
Klik op >> Configuratiescherm
Ga naar >> Land en taal
Selecteer tab >> Toetsenborden en talen
Klik op >> Toetsenborden wijzigen
Wijzig de standaard invoertaal naar >> Nederlands (Nederland) – Verenigde Staten (Internationaal)
SimonV