Hoe kan ik vermijden dat Google (?) automatisch een mailadres kiest?

Ik heb meerdere mailadressen. Eén ervan is, mijn mailadres als vertelcoach. Om zeker geen mails uit het oog te verliezen, wil ik hierop enkel correspondentie van en naar mijn coachees.
Maar om de één of andere reden komt nu veel daar toe. Bv als ik op een site inlog met Facebook, en ik bestel iets, komt de bestelbevestiging niet op mijn mailadres van het Facebookprofiel, maar op mijn mailadres van vertelcoach. Als mijn mailadres automatisch ingevuld wordt, bv om in te loggen op de outlook van mijn werk, is het dat mailadres van vertelcoach en niet mijn werkmailadres. Ik kan dan bv niet inloggen bij teams, want ik kan dat mailadres niet wijzigen. Enzovoort.
Hoe kan dat nu en vooral: wat kan ik eraan doen?

Ritsuka
2 jaar geleden
Blijkbaar heb je ook een FB profiel met dat andere mailadres
liveisgreat
2 jaar geleden
nee dat heb ik niet
LeonardN
2 jaar geleden
Hoe log je in op outlook?
Gebruik je het offline programma of doe je het via een browser? Ik heb meerdere google-accounts en kan deze zelf wisselen rechtsboven in de browser (Chrome of Opera) als ik naar https://www.google.com navigeer.

Antwoorden (1)

Het heeft als oorzaak dat jouw computer is ingesteld op één standaard-app voor e-mail. Kennelijk heb je dat ooit (wellicht onbewust) op het coachadres gezet. Je moet er nu voor gaan zorgen dat websites die een mailadres gebruiken niet met het coachadres worden verbonden, maar met een ander e-mailaccount. Dat doe je door naar de Instellingen van de gebruikte browser te gaan, daar bij Algemeen onder Toepassingen bij Inhoudstype "mailto" de standaard te wijzigen in het gewenste adres óf in Altijd vragen.
Amadea
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
@Amadea Je uitleg is enkel geschikt als je Firefox als browser gebruikt.