Wat betekent het woordje krimp bij artikelen die je online wilt bestellen?

Het woordje staat bijv. bij een kladblok dat ik heb besteld maar ook bij een ander soort artikelen

3.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Link naar voorbeeld?
Antoni
2 jaar geleden
Vraag het aan de verkoper, zo raad ik je aan.
Pieterke
2 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties.
@Antoni het is een online bestelling. Ik heb de vraag hier gesteld omdat hier meestal een snel antwoord komt (en dat is nu ook het geval). Bellen en mailen vind ik omslachtiger.\
Waarom een link tinus1969? Ik vind de vraag duidelijk en SimonV kennelijk ook.
LeonardN
2 jaar geleden
"Waarom een link tinus1969?" Waarom niet? Ik verbaas me er altijd over als iemand iets wil weten over iets op een webpagina, en dan niet een link geeft.
Het is niet dat de vraag niet duidelijk is, maar als een vraag nog niet beantwoord is kan een link, en het gebruikte woordje in context, een betere aanwijzing zijn om tot het antwoord te komen.
Dat SimonV erachter is gekomen, of het wist zonder link is mooi, maar waarom zou je informatie achterhouden als je iets wil weten over iets? https://www.bol.com/nl/nl/p/kladblok-kangaro-6-75-x-11-0cm-100-vel-krimp-a-50st/9200000088334526/?Referrer=ADVNLGOO002069-G-121634212728-S-1115874405085-9200000088334526&gclid=CjwKCAjwsNiIBhBdEiwAJK4khjZ8bW0uxBLBNbSc5W_Yl55pf2gf_q5UDhJVjbigvnl9pd1Zza3sYhoCEUkQAvD_BwE "Kladblok Kangaro 6,75 x 11,0cm - ±100 vel, krimp a 50st." Als ik dat zou lezen en ik zou niet bekend zijn met het woord "krimp" dan zou ik dan al weten dat het gaat om een soort hoeveelheidsaanduiding.
Pieterke
2 jaar geleden
Je hebt gelijk LeonardN.

Het beste antwoord

Krimp slaat op de krimpverpakking. Het is een verpakkingsvorm waarbij producten worden verpakt in een zogenoemde krimpfolie.
Deze verpakkingsvorm is gewicht- en ruimtebesparend. Bij het krimpen wordt een product of een verzameling producten, geheel rondom verpakt.
Bijvoorbeeld: kladblok 100 vel, krimp à 50 stuks.
Toegevoegd op 13 augustus 2021 10:27: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
2 jaar geleden
Pieterke
2 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord.