hoe kom ik met deze zoektermen aan de afgebeelde resultaten?

ik begrijp internet echt niet altijd. Cfr de afbeeldingen versus de zoekterm op bijgevoegde foto. hoe kan dat nu? ik schrijf toch niets over bv een zakmes?

Picture for question
TurfGraver
3 jaar geleden
+ is niet nodig.
Amadea
3 jaar geleden
Het wordt mij uit jouw zoekwoorden niet duidelijk welk voorwerp jij wilt hebben. Als er ongewenste resultaten bijstaan zet ik het belangrijkste woord of de belangrijkste woorden tussen dubbele aanhalingstekens. Daarmee geef je de opdracht alleen treffers te geven waar dat woord of die woorden in staan.
liveisgreat
3 jaar geleden
Amadea ik zoek ideetjes om een mini badkamer met hout te bekleden, maar niet op Pinterest want daarvoor werk ik liever met de app.
Ik krijg echter als ik gewoon op hout zoek, vele resultaten waarop tegels staan met houtmotief. en dat wil ik niet.
dus vandaar -tegels.

Het beste antwoord

Dit lijkt me een typisch gevolg van doorgeschoten SEO ( Search Engine Optimisation) waarbij de webbeheerder grote aantalken aspecifieke maar populaire zoektemen heeft toegevoegd aan de verborgen omschrijving van de pagina.
3 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

'+hout' komt voor in de beschrijving op de website van het zakmes: https://www.amazon.nl/Alpinewolf-Roestvrij-draagbare-multifunctionele-huishouden/dp/B0795PMH47. Het woord 'badkamer' staat bovenaan die pagina vermeld bij één van de categorieën van producten. Verder kan ik het ook niet verklaren.
3 jaar geleden
Als de zoektermen niet op de juiste wijze worden ingevuld, dan gaat het mis.
In elk geval: met spatie voor en na het plusteken en het minteken.
Vul je de woorden op de juiste wijze gespeld in: minibadkamer + hout - tegel - pinterest, dan krijg je een acceptabeler resultaat.
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
Een voorbeeld waaruit blijkt hoe essentieel de spatie is bij Google.
Ben je op zoek naar boeken over dating en je tikt bij Google in (resp. zonder spatie en met spatie):
boek +dating, dan krijg je bovenin geen zoektermresultaat met afbeeldingen van boeken over dating. Bovenin staat een advertentie met afbeeldingen van 10 boeken.
boek + dating, dan krijg je bovenin afbeeldingen van circa 50 boeken over dating en daaronder een advertentie met afbeeldingen van circa 25 boeken.