Kun je een QR-code genereren van een afbeelding?

TurfGraver
3 jaar geleden
Ja, Dat kan.
LeonardN
3 jaar geleden
@TurfGraver Wat bedoel je dan met die ja? Je kan van een korte tekst een QR-code genereren.
Misschien van een bijzonder lage resolutie afbeelding. Maar van een plaatje van 2000x2000 verschillende pixels kan je vast wel een QR code laten genereren.maar dan niet een die terug te genereren valt naar het plaatje. Of je zal een enorme QR-code moeten genereren, waarbij het doel een beetje vergaat. @jan
Wat je wellicht beter kan doen is een plaatje op een website zetten en de URL daarvan in een QR-code om laten zetten.
De scannende partij zal dan naar de website navigeren en het plaatje zien.
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Volgens mij moet dat gewoon kunnen

Antwoorden (1)

Nee want dan zal de qr code nog groter dan de afbeelding.
( zo ver kan alleen tekst in. )

Wie weet in de toekomst als de qr meer dan alleen zwart gebruikt.
( dus een hoop verschillende kleuren in de qr dan kan er meer data in )
3 jaar geleden
MasterSword
3 jaar geleden
misschien kun je dit gebruiken
https://www.qr-code-generator.com/