Dat is heel makkelijk te vinden wanneer je een office programma opent. Uiteraard zit ik nu niet bij een computer en kan ik het uit mijn hoofd zo niet opnoemen, ik moet het zien. Er is vaak een soort van "info" of "over" knop en daar zie je dan de versie tussen staan. Volgens mij kon je deze info ook krijgen door op F1 te drukken als je een office programma geopend hebt.

Anders hieronder diverse links. Met uitleg voor diverse versies van office.

Wat is overigens het probleem dat die ondersteuning stopt? Ik gebruik zelf office 2007, omdat ik te gierig ben om een nieuwe te kopen.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Als je een Office bestand downloadt dat een macro bevat, kan je computer - zeker zonder beveiligingsupdates - geïnfecteerd worden. Als je nooit een bestand van internet downloadt, is er niets aan de hand.
Daarnaast detecteren de meeste virusscanners malware in macro’s. Ikzelf blijf daarom rustig Office 2010 gebruiken. https://alkhaleejtoday.co/technology/5056502/Why-should-you-stop-using-Microsoft-Office-2010-now.html
https://www.antiviruscompared.com/meta/features/macro_protection_antivirus_list
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Ah ok, bedankt. Vroeg mij al af. Hoe of wat. Nee ik gebruik office zelden. Hooguit wat privé documenten in Word zoals Sinterklaas gedichten. In Excel een financieel overzichtje. En PowerPoint voor wat grappige PPT's die ik nog can vroeger heb. Of waar ik zelf nog wel eens iets in maak voor trouwerijen e.d. De rest van het pakket heb ik niet eens geïnstalleerd. De enige documenten die niet van mijzelf zijn, komen van directe familie en deze hebben die dan zelf gemaakt. Nou dan blijf ik ook lekker 2007 gebruiken.
SimonV
3 jaar geleden
Je maakt me wel jaloers… het liefst zou ik nog Office 2000 gebruiken: simpel, zonder onnodige toeters en bellen. Maar die werkt niet meer onder Windows 10.
De oudste versie die ik kon kopen was Office 2010, maar ik had liever 2007 gehad… ;-(
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Haha, ik hoor mijn moeder. Ik heb bij haar voor office 2007 een ding gedownload zodat zij nog steeds haar oude office 2003 toolbar heeft. Zij heeft nooit aan de veranderingen van 2007 en later kunnen wennen. Waaronder die absurde dubbele regel afstand in Word ineens. Die is wel standaard aan te passen, maar dat het nu eenvoudig gaat kan ik niet zeggen. (Tenzij je eerst bij elk nieuw document meteen kiest voor "geen opmaak")
liveisgreat
3 jaar geleden
ik vraag me af waarom ze die office de hele tijd moeten zitten aanpassen. natuurlijk, ze willen verdienen en als ze alles zo laten verdienen ze niets. maar als er iets goed werkt, dan hoeft dat toch niet te veranderen? Dan kan je dat zo laten en bv leuke nieuwe functies toevoegen.
waar ik al helemaal de rietepetiet van krijg is dat office de hele tijd voor mij zit te denken. Zou ze niet anders willen nummeren hebben dan wat ze nu doet? Zou ze niet willen inspringen zonder dat ze het zelf beseft? Zou ze hier geen bolletje willen zetten ipv een streepje? enz.
een document schrijven gaat snel, maar die layout is door die bemoeienissen telkens een lijdensweg.
liveisgreat
3 jaar geleden
HeerVoldermort ik heb een afbeelding toegevoegd, ik zie nergens staat hoe ik info kan krijgen. als ik op F1 duw krijg ik wel info maar dan over lettertype en zo, niet over welke office dat nou is.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Jouw office ziet er anders uit dan bij mij. Dus ik vermoed dat je nieuwer hebt dan 2007 en 2010. Het screenshot qat je geplaatst hebt. Kies daar voor account (links onder) mogelijk dat er dan een kopje volgt met "product gegevens" daar zou dan weer iets moeten staan over "info over het product" en daar zou ook de versie moeten staan.
Ga naar Word -> Bestand -> Help. Als je Office 2010 hebt, moet dat rechtsboven staan.
Op basis van je afbeelding gebruik je Office 2016 (of 2019).
Plaatje bij antwoord
SimonV