Kan ik op de één of andere manier een adfree browsers installeren op mijn laptop?

ik heb een addfree brower op enkele apparaten, maar voor laptop vind ik er geen. Wel de extensie addblock maar die addfree browser werkt in mijn ogen nog beter.
Ik heb op zich niks tegen adds maar ik raak erdoor overprikkelt. Bv op Pinterest zijn die gesponsorde adds bewegend, en dat leidt me enorm af bij het zoeken.
Bij Facebook zit ik de hele tijd hetzelfde te lezen want elke add verschijnt 500 keer ook al zeg ik "ik wil dit niet zien".
En bij Youtube snap ik niet hoe ze bij bv een documentaire over de holocaust eerst vrolijk reclame maken voor bv een merk van roomijs. Dat raakt me dan enorm, zo onrespectvol.
Dus daarom wil ik zo weinig mogelijk adds....

Het beste antwoord

Brave is een hele goeie browser die naast privacy(denk aan tracking) ook met Brave Shield de adds weghoudt, ik moet wel opmerken dat Brave Shield eigenlijk een ingebouwde addblock is, maar het werkt erg lekker en snappy, en geeft bovendien lekkere rustige pagina's.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Daarna komen Firefox (!) en Opera.
https://lifehacker.com/the-best-browsers-for-ad-blocking-that-arent-chrome-1835130559