Hoe kan ik aan mijn bestanden van thuis?

ik zou van buiten huis aan mijn bestanden van mijn pc dat thuis staat kunnen geraken is er een manier voor zoja welke

1.6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik maak zelf gebruik van een externe schijf (2 TB) welke een volledige kopie bevat van al mijn bestanden. Op vakanties e.d. gaat deze schijf mee met mijn laptop. Zo kan ik ook alle foto's meteen op laptop én Externe schijf zetten en ben ik altijd bij. Ik heb vaker mensen meegemaakt die problemen hadden met de Cloud.

Antwoorden (3)

Je zou je 'bestanden van thuis' kunnen plaatsen op Onedrive. Die bestanden staan dan in de cloud en die kun je benaderen als je internettoegang hebt.
Dan kan je die bestanden zowel thuis als elders oproepen.

Onedrive is een van de opties die Microsoft biedt, zie de bron.
3 jaar geleden
emiel2006
3 jaar geleden
ja maar dit is maar 5 gb gratis
crispy
3 jaar geleden
Dat kan zijn. Maar je geeft in je vraag niet op dat het gratis moet en je geeft niet op dat 5GB niet voldoende is.
Behalve onedrive kan je ook denken aan programma's als RemotePc of Teamviewer waarmee je je computer op afstand kan overnemen. Je kan dan alle bestanden inzien. Maar ook overhalen naar de computer waar werkt. Daarnaast kan je je drive of folder (map) delen. Via internet is dat iets technischer. Ipv een netweekdrivemet het ipnr. Van je computer, geef je hetipnr. aan de buitenkant van je thuisnetwerk ( het ipnr. Die je router van je provider krijgt) voorzien van een poortnummer. Deze poort laat je in je router koppelen (portforwarding) aan het ipnr.en maplocatie van de computer die je wil bereiken .... Viola
Je zou ook gebruik kunnen maken van een NAS (netwerk drive). Deze hebben tegenwoordig standaard de functionaliteit om het bestanden op afstand te kunnen benaderen.
Toegevoegd op 02 juli 2020 18:11: tekst
3 jaar geleden
Hiervoor zijn veel mogelijkheden:
in de "cloud" (Google drive, onedrive, dropbox)
een Nas (een "fileserver" in je thuis netwerk welke je van buiten je netwerk kan benaderen)
usb stick/harde schijf
een remote programma (een programma om je computer over te nemen, mits hij aanstaat)