waarom is office zo ingesteld dat je bij bestandsnamen bepaalde tekens niet kan gebruiken?

Bv als ik iets wil opslaan als verslag 16/6 zegt het systeem dat ik / niet mag gebruiken. Ik moet dus schrijven 16-6
ook andere tekens worden door het systeem niet aanvaard.
Waarom stelt men dat zo in dat er een beperking is over onder welke naam je een document kan opslaan?

3.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ligt aan Windows, niet aan Office.
/ word gebruikt voor mappen. Zoals C:/Windows

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat het systeem bestanden automatisch leest om te kijken of deze gebruikt worden voor de besturing of installatie van het systeem. sommige tekens worden gebruikt door deze 'Computer taal'. Om problemen te voorkomen in je systeem zijn sommige tekens daardoor uitsluitend voor de computer taal gereserveerd. Ik weet het niet zeker, maar één ding is wel zeker, ze doen dat niet om je te pesten of te dwarsbomen en er is ook geen weg omheen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
De geblokkeerde of ongeldige tekens hebben een betekenis. En dat is niet alleen bij Office, maar als je teruggaat in de tijd, toen je nog geen Windows had en alles in DOS moest doen, kwam je deze tekens al tegen.
Zo is "\" het teken, dat in een pad de scheiding tussen de verschillende mappen aangeeft in je directory. Het vraagtekenen en het sterretje zijn zogenaamde jokertekens, waarmee je ook op internet makkelijker kunt zoeken.
En zo zijn er nog meer tekens met een speciale betekenis, en dat is de reden waarom je deze niet in een bestandsnaam kunt gebruiken.