Hoe kan ik mijn uit knop op mijn laptop laten werken?

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht, maar hij wil niet uit gaan als ik op de aan/uit knop druk. Ik heb de eerste laptop al om laten ruilen, misschien was de knop kapot. Op de nieuwe laptop werkt het helaas ook niet, terwijl in de gebruiksaanwijzing staat dat dit wel moet kunnen. Het instellen van het gedrag van de aan/uit knop in windows werkt ook niet. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen?
Ik heb een Lenovo ideapad l340.

2.2K
Amadea
3 jaar geleden
Er zijn de laatste tijd een paar keer Windows 10 updates geweest die invloed hadden op het systeem van aan- en uitzetten. Mogelijk heeft de verkoper van jouw laptop die updates niet geïnstalleerd. Als ik jou was zou ik dus proberen om bij Instellingen met Bijwerken en Beveiliging de nieuwste Updates te downloaden. Vermoedelijk werkt het daarna wél!
Mitchel
3 jaar geleden
Ik heb de nieuwste versie van windows 10.

Antwoorden (2)

Het is geen normale manier om je laptop af te sluiten dat doe je door links onder op de knop te drukken dan voor uit te kiezen. Maar als h=je de knop lang genoeg ingedrukt houdt gaat de laptop wel uit.
3 jaar geleden
Mitchel
3 jaar geleden
Het is wel een normale manier om KORT op de aan/uit knop te drukken, je kan dit zelfs instellen in windows. Met het windows menu is ook een optie ja
ronron1212
3 jaar geleden
windows wordt dan niet goed afgesloten is alleen een noodoptie
LeonardN
3 jaar geleden
@ronron1212 In Energiebeheer kan je weldegelijk de fysieke knop zo instellen dat deze normaal afsluit.
In energiebeheer kun je bepalen wat het gedrag van de knop moet worden, slaapmodus, winterslaap, niets.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Mitchel
3 jaar geleden
Als je de uitleg had gelezen, kon je zien dat ik al gezegd heb dat dat niet werkt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb ik gelezen, maar wat niet duidelijk is in jouw vraag is waar je dat gedaan had, misschien was het een utility van Lenovo?