Wat is de goedkoopste mogelijkheid om mijn computer sneller te laten werken bij het spelen van games?

Ik heb een aantal jaren geleden een PC gekocht die destijds erg goed draaide op games.
Na de PC de afgelopen tijd alleen te hebben gebruikt voor andere doeleinden, heb ik recentelijk de game 'Planet Coaster' gekocht! Geweldig spel, alleen merk ik dat mijn PC hier niet optimaal op kan presteren. Ik ben erg benieuwd hoe jullie naar mijn PC kijken en wat voor advies jullie hebben om, zo goedkoop mogelijk, meer uit mijn PC te kunnen halen! (arm studentje)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De meest relevante optie is het vervangen van je huidige videokaart voor een nieuwer model met meer rekenkracht.
De rest van de PC is op zich goed, je zou er nog voor kunnen kiezen om meer geheugen te installeren aangezien "Planet Coaster" daarmee overweg zou kunnen. Dus van 8GB naar 16GB, maar dat zal nooit zoveel doen als een betere videokaart erin te doen.

Zorg ervoor voordat je een nieuwe videokaart koopt je weet dat deze past, de benodigde stroom en stroomstekkers voorhanden heeft.

In mijn optiek doe je er het beste aan om een kaart te kiezen tussen de ~150 en ~200 euro te nemen.
Aangezien jouw 7750 of 7770 ongeveer zo zwak is als een rx 550 (paarse pijl) zou je al snel een verdubbeling in framerate (beelden per seconde) moeten zien, als je een rx 570 of rx 580 koopt of een GTX 1650 Super.
Dat zijn betere kaarten dan de recommended specificatie dan de game opgeeft.

Zie de tweakers bron voor de videokaarten en prijzen.
===
(Voor de geïnteresseerden, hier het "bewijs" dat een HD 7770/7750 ongeveer vergelijkbaar is met een RX 550).
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Uiteindelijk zou je er ook voor kunnen kiezen om een rx 560 of een 1050ti te nemen. Maar een rx 560 zal niet heel veel schelen met wat je nu hebt (je geeft dan wel geld uit voor weinig verbetering). En een 1050ti is helemaal niet zo snugger aangezien je dan voor 1 of 2 tientjes meer veel betere prestaties kan krijgen (als je een rx 570 koopt).