Kan een QR-code qua bruikbaarheid verlopen, bijvoorbeeld als men voor gebruik moet gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
SimonV
4 jaar geleden
Wanneer zou je voor gebruik moeten betalen?
Een QR-code is niet veel anders dan een soort streepjescode. Het bedrijf Denso-Wave, de uitvinder en ontwikkelaar, besloot zijn patentrecht niet uit te oefenen. Dit betekent dat QR-codes vrij gegenereerd kunnen worden door iedereen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/QR-code

Antwoorden (1)

Iedereen kan en mag QR-codes genereren zonder dat deze verlopen. Wat wel kan is dat een QR-code een link bevat die verloopt. Zo zijn er services die QR-codes genereren die verwijzen naar hun website en zodra je niet meer betaald zal deze link verlopen. Zonder namen te noemen bestaat er bijvoorbeeld een website die het mogelijk maakt een QR-code te genereren vanuit een mp3 bestand. Het is echter niet mogelijk een volledig mp3-bestand in een QR-code te plaatsen. Het mp3-bestand wordt dan ook geüpload naar hun service en de QR-code verwijst daarnaar. Betaal je niet meer, dan verloopt deze link.