Hoe creëer je een website met het uiterlijk en gebruik als Marktplaats?

Ik wil een soort bedrijf hebben dat op marktplaats lijkt. Ik weet alleen niet goed hoe je zoiets onderhoud. Hoe dee Marktplaats dat bijvoorbeeld? Wie kan zo'n site bouwen en wie kan zoiets onderhouden en up-to-date houden?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Wat bedoel je met 'Ik wil een soort bedrijf hebben dat op marktplaats lijkt.'? Marktplaats is een bedrijf met meer dan 200 medewerkers, en een grote professionele IT afdeling.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een vraag en aanbod website. Waar haal je dat getal vandaan trouwens of grijp je dat uit de lucht omdat eBay de eigenaar is? Is er niet een goed ICT bedrijf in Nederland die zulke dingen onderhouden? En misschien kunnen ontwikkelen.

Antwoorden (1)

Je hebt nu een heleboel vragen en ik gun mensen altijd het beste, jou dus ook, alleen ik heb het vermoeden dat je de boel een beetje onderschat.
Het bouwen ervan en het functionerend krijgen is niet zo heel ingewikkeld en hiervoor zijn ook goede plugins te vinden/kopen als je bijvoorbeeld een website op Wordpress zou draaien, om eens iets te noemen.
Het blijvend onderhoud en de hoeveelheid servers die je ervoor nodig hebt, de veiligheidsmaatregelen die je ervoor moet nemen en dus samengevat het gehele systeembeheer, dat gaat heel veel tijd en geld kosten. Waar je iemand vind die dat voor je gaat onderhouden hangt er van af hoeveel liquide middelen je er voor beschikbaar hebt.
Want een goedbetaalde professional zul je ongetwijfeld eerder of vooral op een andere plaats vinden dan een goede hobbyist.