Waar vind ik de juiste HD adapter voor mijn notebook?

Ik moet een nieuwe adapter voor mijn notebook van HP de huidige heeft als input 100-240volt 1,4 ampere en 50-65hz.
De output is 19,5 volt 2,31 ampere en 45 watt.
Nu worden er nieuwe adapters aangeboden met een hogere output bijv. met 19,5 volt en 3,33 ampere kan deze adapter gebruikt worden en is dit niet nadelig voor de notebook een te hoge output van ampere?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wat is het type van je notebook? Een adapter die meer stroom (Ampère) levert is geen enkel probleem, zolang de spanning maar (bijna) hetzelfde is (Voltage). Als de plug van de adapters die je aangeboden hebt gekregen dezelfde is als die van je huidige adapter, moet het dus werken.

Antwoorden (1)

Ja hoor geen probleem, als de spanning maar gelijk is en de stroom genoeg.