Hoe kan ik bij Google Foto's drie map mensen toevoegen?

Bovenin Google foto's staan diversen mappen zoals locaties favorieten en dingen. Er bestaat ook een map mensen die sorteerd op gezichten. Als ik opstart komt deze map (leeg) even in beeld maar verdwijnt heel snel.

Antwoorden (1)

Helaas, hier in Nederland kunnen we niet beschikken over Mensen. Het geeft problemen met onze privacy-wetgeving.
Gezichtsherkenning is voor Google enorm interessant. Als Google weet wie er op de foto staat, heeft het een schat aan metadata voor adverteerders. Facebook en Google houden zich hiermee bezig, maar voorlopig is het in Europa vanuit privacy-oogpunt verboden.
Vanzelfsprekend is de beperking te omzeilen met een programma als Tunnelbear.
SimonV