Kan ik op een desktop die geen bluetooth ondersteunt, op een andere manier bluetooth ontvangen?

Ik heb een draadloze bluetooth koptelefoon gekocht. Maar mijn PC heeft geen bluetooth. Moet eerlijk zeggen dat ik me met de aankoop niet bewust was van alleen ontvangst via bluetooth. Ik dacht dat er een soort zender bij zat, waarbij je met dat ding op je hoofd wel 100 meter bij je PC vandaan kon lopen

2.2K

Antwoorden (1)

Met een Bluetooth adapter (of dongle) kun je data versturen via een draadloze Bluetooth verbinding naar apparaten die Bluetooth ondersteunen. Om gebruik te maken van de adapter plug je deze in de USB-poort van je laptop/desktop/tablet. Vervolgens is het mogelijk om bestanden te verzenden naar de Bluetooth ondersteunde apparaten. Het is daarnaast belangrijk om rekening te houden met twee zaken: het beperkte bereik dat wordt ondersteunt door Bluetooth en de Bluetooth standaard waar de adapter van gebruik maakt. Nieuwe Bluetooth standaarden zijn overigens wel achterwaarts compatible met oudere standaarden.
een voorbeeld https://www.bol.com/nl/p/trust-bluetooth-4-0-usb-adapter/1003004012220111/