Kan ik een spel op cd spelen op mijn pc zonder diskspeler?

Ik heb een spel gekocht in de winkel en wil dit op mijn pc spelen die geen diskspeler heeft. Kan ik deze toch spelen, heb iets gelezen over iso files maar kom er niet helemaal uit.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Welk spel?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Om een iso te maken van een CD heb je toch echt een CD-ROM speler nodig, daarna mount je het iso op een virtueel CD-ROM station.

Antwoorden (1)

In sommige gevallen kan dat. Ik heb weleens een Steamspel gewonnen, welke ik als PC-DVD kreeg opgestuurd. In het doosje zat de Steam-code. Ik heb de code ingevoerd op Steam en gedownload. De DVD is nooit uit het hoesje gekomen.

Of dat voor jouw game ook kan weet ik niet. Ik raad je aan nooit meer een fysieke kopie te kopen, of zeker te weten dat het een Steam/Origin/Uplay-titel is waarin een code zit in het hoesje.