Hoe zorg ik dat de afstand van mijn wiffi signaal groter word?

Wanneer ik op mijn slaapkamer ben of buiten bij mijn tuindeur sta is mijn wiffi ontvangst al weg. Hoe zorg ik dat mijn wiffi ontvangst een grotere afstand af kan leggen. De provider kan er niks aan doen zeggen ze. Dus dat heeft zoiezo geen nut.

Mvg

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
ronron1212
6 jaar geleden
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/wifi/wifi-versterker/

Antwoorden (2)

Zo kan je ontvangst een grotere afstand afleggen:

Installeer een versterker
Een wifi router heeft niet een onbeperkt bereik, maar je kunt het wel versterken. In de handel zijn apparaatjes te koop die het bereik van je bestaande wifi netwerk uitbreiden.
Hier een review van Wifi-versterkers:
https://nl.hardware.info/reviews/6982/31-repeaters-review-als-je-net-wat-meer-wifi-bereik-wil
De ASUS RP-AC56 komt goed uit de bus.
Je kunt natuurlijk ook je router vervangen door een router met een groter zendvermogen.

Plaats de wifi router op een goede plek
Het signaal heeft de vrije ruimte nodig om naar je apparatuur te kunnen stralen. Zet het apparaat niet direct naast andere apparatuur dat signalen uitzendt en niet naast stroomkabels. Dat zijn allemaal dingen die het signaal kunnen verstoren.
Wil je echt het uiterste eruit halen dan kun je een ‘heatmap’ maken van je huis om te zien waar het signaal het beste is. Dat kan op de Mac met Netspot.

Kies het minst gebruikte kanaal
Op plekken waar meerdere wifi routers gebruikt worden kan het druk zijn in de lucht.
De wat duurdere wifi routers kiezen zelf het beste kanaal. De wat goedkopere hebben wat hulp nodig van de eigenaar, die dat bij de instellingen kan veranderen. Er is software voor die alle wifi signalen in je buurt scant inclusief op welk kanaal ze zitten. Kies vervolgens de rustigste en kies die bij de instellingen van de wifi router. (Mac: iStumbler, Windows: Wifi Analyzer, NetSpot, Acrylic Wifi, inSSIDer).
http://alternativeto.net/software/inssider/
Deze software kun je ook gebruiken om de signaalsterkte te controleren en te zien of de aanpassingen die je doet effect hebben en welke het beste hebben gewerkt in jou situatie.

Richt het signaal de goede kant op
Als de wifi router in de hoek van je huis staat hoeft het niet naar de straat toe te zenden, maar liever naar de achtertuin. Met een blikje kun je al een heel eenvoudig het signaal richten, of even knutselen met wat papier en aluminiumfolie.
SimonV
6 jaar geleden
Het ligt er ook aan waar je het modem hebt
als het bv in de meterkast is dan kan het helpen iets hoger op te hangen of een betere meer centrale plek in huis te geven.
maar het te ver van het aansluitpunt hebben
kan ook een probleem zijn.
De lengte van de kabel van het aansluitpunt naar het modem mag ook niet te lang zijn.
en tenslotte kan je inderdaad wifi versterkers gebruiken
of nog beter wifi via het stopcontact die draadloos zijn zogenaamde homeplugs
een standaard set zijn 2 plug
en als je echt een groot huis hebt met veel kamer kan je losse plugs erbij kopen
voordeel is ook dat het soms beter kan dan wifi zijn dan wifi als je toch kabels wilt gebruiken
tip: koop in elk geval homeplug met ingebouwde stopcontacten dat scheelt
capthavoc