hoe kan ik via de laptop naar de 27mc luisteren?

6.7K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Wil je zelf signalen uit de lucht plukken via een antenne, of heb je het idee dat die ook via het internet binnen te halen zijn? Is dat laatste het geval, dan moet ik je teleurstellen. Bakkies zijn voor lokaal gebruik. Het is weinig zinvol die gesprekken op het internet uit te zenden. Andersom gebeurt wel : via "packet radio" kunnen internetsignalen doorgegeven worden zodat je kunt browsen. Het is een methode om ook op afgelegen gebieden (heel traag) internet te kunnen krijgen.
bamibal
6 jaar geleden
Met een goedkope dvb-t stick en de juiste software (en de juiste antenne) schijnt het te moeten lukken:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1524421?data%5Bfilter_keywords%5D=27mc

Antwoorden (1)

Door een 27mc ontvanger op die laptop aan te sluiten. , De ontvanger moet dan wel een uitgang hebben, bijv. voor een hoofdtelefoon. En laptops hebben meestal voor geluid alleen een ingang voor microfoons. Die kun je makkelijk stuk krijgen met een signaal voor hoofdtelefoons. Het is dus een boel gedoe, en je hebt er een bakkie voor nodig, waar je zonder laptop ook naar kunt luisteren.