Kan ik nieuwsartikelen met een trefwoord (tag) automatisch in mijn mailbox ontvangen?

Weet iemand of het mogelijk is om nieuwsartikelen van een specifieke website in mijn mailbox te krijgen, dit op basis van een opgegeven trefwoord welke in het artikel moet voorkomen. Dus iedere keer als er een nieuw artikel verschijnt met het betreffende trefwoord, zou ik een mailalert moeten ontvangen.

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt.

Popeye

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
SimonV
7 jaar geleden
Welke website?
SimonV
7 jaar geleden
Is dit iets? http://www.hongkiat.com/blog/detect-website-change-notification/
dudemeister
7 jaar geleden
je zou kunnen beginnen met RSS feeds
http://www.edwords.nl/kennisbank/handleidingen/uitleg-rss-feed/

Antwoorden (1)

Wat jij waarschijnlijk zoekt is Google Alert. Hier kun je (als je een Google account hebt) instellen dat je een e-mail krijgt als het door jouw ingevulde woord (of woordcombinaties) op het internet verschijnt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt trouwens ook instellen van welke bronnen je een melding wilt. Bijvoorbeeld alleen nieuws of alleen blogs. Ook kun je de interval van meldingen instellen, 'onmiddellijk', 'maximaal 1 keer per dag' of 'maximaal 1 keer per week'
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoi, Dank voor je antwoord. Ik ken Google Alert en heb hier ook ervarging mee. Wat ik hier echter in mis, is dat ik geen specifieke website kan opgeven als bron.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ook dat kan op Google Alert. Dan moet je als operator de term 'site:' gebruiken. Als jij bijvoorbeeld een melding wil krijgen als jouw naam op Goeievraag komt dan vul je in:
site:www.startpagina.nl Popeyesavedra Dus: site:[sitenaam] [zoekterm(en)]