van welk lettertype is het logo 'kassa' gemaakt?

Het vara programma ' kassa'. Het lettertype ziet er uit ( omdat ik de foto niet kan laden, te veel mb) als elke letter een rechthoekige vak is en door enkele streepjes te zetten een letter word.. Hoe heet dit lettertype /font?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Amadea
7 jaar geleden
http://kassa.vara.nl/data/image/i/28000/mod_media_image/28974.w195.r195-109.0793e92.jpg

Het beste antwoord

Fonts voor logo's zijn vaak "met de hand" gemaakt - een vak dat ik zowaar op school nog heb geleerd ;-) - maar er zijn wel verschillende "fontfamilies" waarin je ze kunt terugvinden.

Het logo van Kassa is een zogenaamd (techno)-square-block font, en met die zoektermen heb ik iets gevonden dat er HEEL erg op lijkt - verder googelen levert misschien wel iets op dat nog dichter in de buurt komt.

Dit font heet "Street Block", maar de kenmerken van een font komen niet altíjd terug in de naam. Je moet dan ook echt zoeken op de kenmerken / families.

http://www.fontriver.com/font/street_blocks/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erg bedankt marleen, ik heb inmiddels even op google gezocht en een font gevonden die voor mij voldoet aan de vraag. bedankt voor uw antwoord, wist trouwens niet eens dat er een `vak`op school was om logo`s te ontwerpen.. leuk!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb gevonden wat ik zocht, bedankt marleen