Welke laptop is voor mij het beste? HP 15-ba071nd of Asus VivoBook R301UA-FN115T

In september ga ik starten met de opleiding Bedrijfseconomie.
Ik wil een laptop die handig mee te nemen is, snel is en waarmee ik het 4 jaar kan doen.
De accu is ook een belangrijk punt.
Ik heb niet zo veel verstand van technische dingen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met de juiste laptop voor mij kiezen.

Het verschil in prijs tussen de 2 in titel genoemde laptops is € 100.
Hieronder (voor mijn idee) de belangrijkste specificaties:

Asus
Intel Core i5
Intel HD graphics 5320
Dual core (2)
Anti-glare
Gigabit Ethernet (1000 Mbps)

HP
AMD A6
AMD Radeon R4
Quad core (4)
Glanzend
Fast Ethernet (100 Mbps)

Welke is beter en waarom?
Is het waard om 100 euro meer te betalen of maakt het niet veel uit?
Wat zijn de belangrijkste verschillen en wat houden deze verschillen in?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb even gekeken voor je.

persoonlijk zou ik voor de Asus gaan.

Asus is vaak betere kwaliteit, positioneert zichtzelf ook wat hoger in de markt.

De grote verschillen.
-Processor van de Asus is sneller, zuiniger en koeler. Iets wat voor een school laptop erg handig is. Je batterij gaat langer mee en kan je dus voor de korte dagen en oplader thuis laten.

- Het scherm van asus is mat en niet glanzend, hierdoor kan je ook met zonlicht op je scherm nog redelijk wat zien en valt vuil minder snel op

- Lichter, naast je laptop heb je ook boeken die meemoeten, je tas wordt snel al zwaar (ervaring)

-Kleiner (MIJN MENING) de asus is kleiner en daarom makkelijker voor school. Dit is echter mijn mening en dus subjectief.

- De asus heeft een zogenaamde SSD, dat een type hardeschijf wat erg snel waardoor de hele laptop snel aanvoelt. Ook zijn er geen bewegende onderdelen aanwezig. Als je de laptop zou later vallen heeft deze minder kans om kapot te gaan dan een normale hardeschijf. (Maak toch altijd een online backup via dropbox of een soortgelijk platform, kost amper moeite en kan je een hoop problemen voorkomen!)