Waarom valt de verbinding met internet steeds weg?

Ik heb een Ziggo modem en de snelheid is oke. Mijn macbook heb ik aangesloten via wifi. Onregelmatig, soms elke 5 -10 minuten valt de verbinding met het internet weg en komt na een minuut of wat weer op.
Het maakt niet uit of ik rechtstreeks op het ziggo modem aanlog of via een aangesloten aitport. Wat zou dit kunnen zijn? Het wifi signaal is altijd maximaal en zit op een paar meter van het modem en de airport

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Misschien hebben jouw buren ook internet van Ziggo. Als iedereen op hetzelfde wifi-kanaal of dezelfde frequentieband zit, gaat dat ten koste van de snelheid. Het kan dan gebeuren dat jouw internet steeds wegvalt. Ziggo heeft wel een aantal tips die je kunt volgen om optimaal gebruik te maken van je Wi-fi verbinding. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/