Hoe kan ik een .ISO installeren zonder een bestaand OS?

Hallo iedereen,
Ik heb een Asus K53S Notebook (BIOS American Megatrends 2.01.1204), waar ik Windows 10 N Pro X64 op heb gezet, nadat ik er Windows 7 Ultimate 7601 X64 op had.
Ik heb mijn computer gereset toen er Windows 10 op stond, via de standaard manier. Het bleef sowieso 3 uur staan op 1%, waarna ik heb opnieuw heb opgestart. Tot mijn verassing stond er:

"An operating system wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operating system.
Press Ctrl+Alt+Del to restart"

Gelukkig had ik nog een USB en een andere PC, waar ik een uitgepakte .ISO en het .ISO bestand zelf op heb gezet.
Nu probeer ik hem te booten via de BIOS, als het üperhaupt al zo moet, maar ik weet niet hoe.
Weet iemand wel hoe? Ik heb dus een beschadigd systeem op m'n C:\ en een USB met een Windows 10 N Pro x64 .ISO.

Mvg,
Bart

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

op bijgevoegde bron wordt stap voor stap uitgelegd hoe je een usb stick bootable moet maken en hoe je dan windows kan installeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt met UNetbootin een USB-stick zo kunt maken dat je er ook mee kan opstarten(het programma is vrij makkelijk te vinden, en niet moeilijk in gebruik). Je praat over dat Windows beschadigd is, en je wilt een nieuw besturingsysteem op je computer zetten. Daarvoor maakt het niet uit of Windows normaal functioneert. Als je niet in staat bent om Windows te repareren, of het gewoon weg wilt hebben moet je via een externe toepassing een lege partitie maken, anders kan je geen besturingsysteem op de computer zelf installeren. Pas wel op, niet alle besturingssystemen kun je daadwerkelijk op de computer zelf installeren.

Als je eventjes kunt vertellen wat je wilt hebben op de computer, en of je Windows er echt af wil hebben? Zo niet, heb je een herstelschijf of de originele installatieschijf?