Wie kent TrackID muziekherkenning, waar kun je het vinden?

Ik heb er ergens over gelezen, je kunt de titel en artiest
opzoeken waar je naar aan het luisteren bent -radio-
Het zou toch handig zijn als je een deuntje kon neuriën,
en de computer herkent welk lied het is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik ken deze site: http://www.midomi.com/
Daar kun je een liedje neurien en de site zoekt het nummer voor je op.

Toegevoegd na 1 minuut:
TrackID is een toepassing die wordt aangeboden in toestellen van Sony Ericsson. Het is bedoeld voor gebruikers die een muzieknummer horen en niet weten wie de artiest of wat de naam van het nummer is.
Via het menu in de telefoon wordt de toepassing geopend. Daarna kan de gebruiker de toepassing starten en de telefoon bij een luidspreker houden. Het is ook mogelijk om nummers die via de ingebouwde radio worden afgespeeld te laten herkennen. De telefoon maakt dan een opname van 10 seconden van het nummer waarna het verbinding zoekt met internet. Een aantal seconden later zal er op het display van het toestel de uitvoerdende artiest of band en de naam van het nummer verschijnen. Tevens is het mogelijk om via internet het gevonden nummer te downloaden.

TrackID maakt gebruik van Gracenote Media Database, ookwel bekend als Compact Disc Database.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is een funtie op de wat uitgebreidere sony gsm's, je kan een stukje muziek met de telefoon opnemen en dan via internet artiest en titel ophalen

Toegevoegd na 54 seconden:
"TrackID is een toepassing die wordt aangeboden in toestellen van Sony Ericsson. Het is bedoeld voor gebruikers die een muzieknummer horen en niet weten wie de artiest of wat de naam van het nummer is.

[bewerken] Het gebruik
Via het menu in de telefoon wordt de toepassing geopend. Daarna kan de gebruiker de toepassing starten en de telefoon bij een luidspreker houden. Het is ook mogelijk om nummers die via de ingebouwde radio worden afgespeeld te laten herkennen. De telefoon maakt dan een opname van 10 seconden van het nummer waarna het verbinding zoekt met internet. Een aantal seconden later zal er op het display van het toestel de uitvoerdende artiest of band en de naam van het nummer verschijnen. Tevens is het mogelijk om via internet het gevonden nummer te downloaden.

TrackID maakt gebruik van Gracenote Media Database, ookwel bekend als Compact Disc Database."

http://nl.wikipedia.org/wiki/TrackID
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamma..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dixons