Wat is een webshow?

Mijn zoontje houdt een spreekbeurt over YouTube. Wat is nu precies een webshow ? Wat is bv. het verschil tussen een webshow en een Vlogger. Kan iemand hier een duidelijk en eenvoudig antwoord op geven ? Ik dacht zelf dat een webshow live is, maar weet niet heel zeker of dit klopt. Kan er nergens op internet een duidelijk antwoord op vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een vlogger is iemand die al dan niet regelmatig videos upload waarin hij of zij vertelt wat hij of zij heeft meegemaakt. Met andere woorden een soort online gefilmd dagboek.

Een webshow daarentegen is een show dat door het medium van het internet wordt uitgezonden, in tegenstelling tot een reguliere televisieshow.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo,
Het woord ''vlogger'' is een samenstelling van video en blogger. Hiermee word bedoelt dat er dagelijks video's zijn net zoals er dagelijks teksten zijn op een blog. Een videoshow hoeft niet live te zijn, dacht ik. Ik weet zelf niet veel van 'videoshows' af. Ik kijk inmiddels al 3 jaar naar 'vloggers' dus ik kan daar wel super veel over vertellen haha. Maar ik heb wel het gevoel dat vloggers meer individueel zijn en videoshows niet. Dit weet ik niet zeker natuurlijk.
Succes met de spreekbeurt en sorry voor het feit dat ik niet zo veel kan zeggen over videoshows. Ik hoop dat jullie toch iets aan mijn antwoord hebben gehad.
Luclyy

Toegevoegd na 1 minuut:
Met videoshows bedoel ik natuurlijk webshows.