Hoe stel je een vangpagina in op je WiFi netwerk waarbij ze (algemene) voorwaarden moeten accepteren?

Hoi hoi,

Ik wil me WiFi netwerk openzetten voor oa. buren, alleen brengt het wel risico's met zich mee.

Nu wil ik een vangpagina maken/opstellen, dat ze daarheen worden verwezen als ze verbinding met mijn WiFi proberen te maken. Pas als ze iets op deze vangpagina aanklikken of vinken (bijv. 'akkoord') dat ze dan pas op mijn WiFi zitten.

Je kan het vergelijken met de vangpagina van de supermarkt, bieb, trein, etc.

Nu heb ik twee zaken nodig, de hardware/accesspoint die dat ondersteunt.

Ikzelf heb de Cisco Aironet 1140 Series (deze wordt ook in gebouwen en winkels gebruikt, dus lijkt mij wel geschikt daarvoor).

En daarnaast moet ik deze vangpagina ergens hosten/opslaan, ik ga er van uit op de IOS/geheugen van me accesspoint.

Kan iemand mij hier informatie over verschaffen? Op internet zie ik alleen aanbieders die dat voor jou in elkaar kunnen zetten, maar niet hoe het in elkaar gezet moet worden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat bedoel je met IOS?

Antwoorden (2)

De functionaliteit van een landing page (is een soort webservertje) zit soms in een router, maar voor zover mij bekend niet in accesspoints.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij zit het juist in (professionele) access points.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op veel gewone access points kun je DD-WRT draaien. Daar zit deze functionaliteit gewoon in. Bv linksys, met DD-WRT heb je dan de volle (en meer dan de) functionaliteit van een professionele router en beter te bedienen.
Ik denk dat je twee mogelijkheden hebt; of via de gateway / access-point (AP) zelf authenticeren of met behulp van een RADIUS server (bv. FreeRADIUS).
Er bestaan veel fabrikanten die dit aanbieden in hun gateway / AP. Als je bijvoorbeeld LANCOM systems neemt, kun je een Public Spot optie installeren op de gateway / AP, waarmee je vervolgens vouchercodes aan kunt maken die men kan gebruiken, of inderdaad het accepteren van T&Cs (voorwaarden).
Het nadeel van LANCOM is dat het duur is en voornamelijk zakelijk ingezet wordt.
Een veel goedkoper alternatief, waar je veel mee kunt, is MikroTik.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MikroTik ken ik niet. DD-WRT ondersteund ook veel routers waar dit mee kan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
MikroTik ff gegoogled en daar kun je leuke dingen mee doen!