Is het rendabel om een Imac (2007, Mac OS x 5.8) te updaten en geheugen te vergroten?

Of is het gewoon tijd voor een nieuwe?

Toegevoegd na 52 seconden:
Ik zou dan de geheugen moeten vergroten om bijvoorbeeld lion er op te kunnen zetten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

(bijna) 9 jaar is voor computerbegrippen erg oud. Als je je het kunt veroorloven zou ik eens kijken naar een nieuwe en het geld voor het geheugen bij een nieuwe leggen.

De waarde van een iMac uit 2007 is rond de 250 euro (zie marktplaats), daar zou ik persoonlijk niet meer in investeren. Want ook al kun je dan Lion installeren, dan heb je nog steeds een verouderd OS (meest recent is El Capitan) en is het nog maar de vraag of de overige componenten, zoals de processor en je harde schijf, de nieuwe mogelijkheden wel volop kunnen benutten.
paulus811
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het allerlaatste model uit 2007 (24" Model A1225) gaat niet verder dan Mac OS 10.5.x 10.6 en verder kun je vergeten.
Wat je ook doet, vervangt of uitbreidt, het gaat je niet helpen. Een nieuwe(re) kopen is de enige oplossing.