Welke kabel heb ik nodig om mijn time capsule aan te sluiten op de modem?

Ik heb sinds 6 maanden een Timecapsule 2TB. Hiervoor woonde ik in een huis waar ik de Timecapsule praktisch naast de modem had staan, verbonden middels een netwerkkabel cat 6. Nu ben ik verhuisd en de modem (Ziggo) staat in de meterkast op de begane grond. Ik wil de time capsule graag in mijn eigen appartement op de 2e verdieping hebben staan. Hiervoor heb ik dus een kabel van +/- 20 meter nodig. Maar wat voor kabel heb ik nu nodig? Ik kom verschillende termen tegen; ethernetkabel, netwerkkabel, UTP kabel. Ik heb geen idee wat deze termen inhouden!
In mijn oude huis werkte de Timecapsule puur als back up, hier wil ik heb ook gebruiken om het netwerk uit te breiden, dan wel mijn eigen netwerk op te zetten aangezien ik een slecht wifi signaal heb op deze verdieping.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als eerste, een netwerkkabel (tegenwoordig nagenoeg allemaal CAT6) hebben inderdaad verschillende namen.
UTP, netwerkkabel, ethernetkabel, etc verwijst allemaal naar hetzelfde.
Een kabel van 20 meter zou geen probleem moeten vormen, maar de grote vraag is wat je echt wil doen.

Je geeft aan dat je een netwerk wil opzetten omdat je wifi slecht is. Dit kan je inderdaad met een TimeCapsule doen (deze werkt namelijk ook als Airport).
Je verbindt de TimeCapsule met de router van Ziggo (is meestal een Horizon box zelf, maar kan ook een gewone router-modem zijn, is vaak als het in de meterkast staat) en dan kan je met je wireless device verbinding maken met de Timecapsule.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je moet dus wel een kabel trekken vanuit de meterkast naar je eigen appartement (of in ieder geval naar de plek waar je je TimeCapsule wil neerzetten). Als je een kabel koopt in de winkel, zitten daar de stekkers al aan vast. Dat is een groot voordeel omdat die stekkers dan ook goed zitten MAAR het nadeel is dat de eventuele gaten die je moet maken veel groter moeten zijn dan de kabel zelf omdat het stekkertje er ook door moet passen.
Thecis