In je reactie schrijf je dat het om GAMING gaat. De categorie waarin je je vraag stelt is Computers en Internet.
Gigahertz is de eenheid van frequentie.

Ik neem daarom aan dat je aan je aan de klokfrequentie van je CPU, of wellicht je GPU refereert.

In dat geval is de vuistregel dat voor het gros van je elektronische componenten van je computer geldt dat een hogere klokfrequentie beter is dan een lagere frequentie.

Hoe hoger de klokfrequentie waarop een component werkt, hoe hoger het aantal instrukties per seconde het component kan verwerken; kortom hoe sneller een computer is.

Het antwoord is dus: Ja

Overigens zijn er meer factoren dan een klokfrequentie die de snelheid van een PC bepalen. Zo kan er in sommige gevallen ook slimmer gewerkt worden i.p.v. alleen maar sneller.
Zo is een multi-core-processor met een lagere frequentie, mits juist gebruikt, vaak veel sneller dan een single-core-processor op een hogere snelheid.

Ook kan een GPU sommige taken vééél sneller afhandelen dan een CPU.

Toegevoegd na 27 minuten:
Oeps... Het antwoord moet niet zijn 'Ja', maar moet zijn: "Een hoog aantal gigahertz is beter." :-)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je moeite