kan je je computer resetten?

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of je je computer kan resetten en dat hij dan eigenlijk zo goed als nieuw is. Dus alle virussen eraf en dat de computer dan weer wat sneller is.
Is dit mogelijk?

Alvast bedankt
Groetjes!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Ja, gewoon windows opnieuw erop zetten. Wel backup maken

Antwoorden (2)

Ja dat kan. Middels het opnieuw installeren van het OS (WIndows waarschijnlijk). Als je dit op de juiste manier doet zijn natuurlijk ook al je foto's en muziek verdwenen. Die moet je dus eerst veiligstellen (denk aan externe hardeschijf).

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je een laptop of merkpc(Dell/HP/Acer) hebt gaat dat via een knoppencombinatie tijdens het opstarten specifiek voor dat model. (Zeg Alt-F10 bij een Acer E5.)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij een Mac doe je dit door de Mac aan te zetten en na het opstartgeluid Command+R in te drukken totdat je het Recovery scherm ziet en hier kies je voor Disk Utility waarbij je de harde schijf moet wissen en vervolgens kan je via het OS X opnieuw installeren scherm OS X opnieuw installeren.
Voor Linux kan je een bootable disk maken om het vervolgens via de BIOS op te starten en opnieuw te installeren.