hoe laserprint ik een fotobestand full colour met doorschijnende delen op plastic (overhead) sheets?

het gaat om een in paint opgezet ontwerpbestand. het ontwerp bevat transparante delen, die moeten dus transparant worden, niet wit zoals nu gebeurd.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox
8 jaar geleden
Een (laser)printer kan geen wit printen, dus alles dat wit is wordt transparant (ook de dingen die echt wit hadden moeten zijn, hetzelfde geldt voor lichte kleuren). Ik gebruik paint eigenlijk nooit, kun je daar tegenwoordig mee aangeven wat wel/niet transparant moet zijn ?
gvrox
8 jaar geleden
En wat bedoel je met "zoals nu gebeurt" ? Heb je het al op transparanten geprint en werd het toen wit (?!).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
een vriend van me wil het printen voor me. hij zag dat transparante delen "vertaald" worden als wit...dus juist andersom als jij in je 1e antwoord beschrijft. hij gaat nu pas echt printen als in het printvoorbeeld duidelijk zichtbaar is dat op bepaalde delen helemaal geen inkt geprint wordt. hij is er nog mee bezig;
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
gvrox, met welk ander teken/ fotobewerkingsprogramma zou je zoiets ook kunnen maken (eenvoudig) denk je?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je. ga er later mee verder...

Het beste antwoord

Als je ook delen hebt die *wel* wit moeten worden, dan heb je een speciale printer nodig die witte toner heeft, zoals deze: http://www.okidata.com/procolor/711wt

Elke andere printer die voor afdrukken op wit papier is gemaakt zal witte delen "leeg" laten (geen inkt, dus transparant), en lichte delen krijgen maar een beetje gekleurde inkt.

Om goed met transparantie om te kunnen gaan heb je een programma nodig dat lagen ondersteunt, zoals Paint.NET of the GIMP (deze zijn gratis), of PhotoShop. Paint.NET is te downloaden op http://www.dotpdn.com/downloads/pdn.html
gvrox
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dank je wel!