Wat moet ik doen als mijn pc zegt: reboot and select proper boot device?

Mijn pc (het is een zelfsamengestelde game pc ) zegt als hij opstart 'reboot and select proper boot device' ik heb het al gegoogled maar kom geen oplossing vinden weet iemand wat ik nu moet doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
herstarten en dan naar de BIOS en opstartvolgorde (boot sequence) veranderen naar: 1. HDD
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of DVD of USB net waarvan je wil starten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Euhm ik ben niet goed met computers dus hoe komt ik in dit Bios menu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ligt aan je moederbord. Bij elke fabrikant is dat anders. Kijk even goed bij het opstarten. Vaak is het DEL of F2 anders even opzoeken op internet aan de hand van de moederbordfabrikant of als je een merkPC hebt daar even op zoeken (+BIOS key).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ben nu in het BIOS menu en ik ben nu bij boot
En bij 'boot option priorities staat
1st hard disk
2nd cd/dvd
3th usb key Wat moet ik nu doen alvast bedankt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wel dat moet jij weten. Van welk medium wil je starten? Heb je een DVD met Windows erop? Of USB-stick met Windows ISO, of heb je het idee dat het HDD moet zijn, kan het ook nog zijn dat je meerdere HDD's hebt. Ga dan een stap terug. en kies HDD drives en kies daar de juiste HDD.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb het volgens mij met een cd gedaan , ik heb nu
Cd/dvd op plaats 1 gezet maar als ik mijn pc opniew opstart geeft hij weer de zelfde foutmelding. Moet ik ook de cd van windows 7 in mijn pc doen of iets anders? Alvast bedankt.

Het beste antwoord

Verwijderen in eerste instantie al je USB opslagmedia zoals externe schijven en USB-stick. Probeer opnieuw op te starten. Werkt het niet dan moet je in de bios van de pc gaan kijken naar de bootvolgorde. Zet de harde schijf waar je besturingssysteem op straat op de eerste plek
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet hij eerst zijn harde schijf aan de straat zetten? XD
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Euhm ik ben niet goed met computers dus hoe komt ik in dit Bios menu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
*staat.
De bios kom je in om direct na het aanzetten van je pc de escape toets in te drukken en ingedrukt te houden. (Bij de meeste pc's)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Puppystad Volgens mij is F2 vaker de juiste optie. http://www.makeuseof.com/tag/enter-bios-computer/