Wat zijn de nadelen van een Macbook uit Amerika?

Ik heb een Macbook Pro Retina gereseveerd bij iemand uit de VS voor $500 (€455 euro). Ik hoef geen verzendkosten te betalen, en hij stuurt het op via FedEx. Is dit wel betrouwbaar? Ik kreeg ook de optie om $250 vooraf te betalen en $250 achteraf wanneer het geleverd is, maar ik twijfel.. En wat zijn de nadelen als ik een Macbook uit de VS besteld?
Zelfde oplader of niet?
Is het systeem van de Mac uit de VS anders?
En kom ik weer terug op de verzendkosten die ik niet hoef te betalen, komen de invoerrechten bij mij aan kloppen of bij de verzender?
A.U.B. HELP!!!

En de Instagram account waar ze die Apple producten verkopen is @your.plugneeded (vertrouwbaar?)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Mocht je iets in Amerika bestellen dan zijn in alle gevallen de invoerrechten voor jou.

Antwoorden (2)

verkopen via instagram ? nog nooit van gehoord
maar goed
in principe is een mac overal hetzelfde alleen de lader zal je europees moeten maken eventueel met een simpele reis stekker

maar ik kijk even op internet en zie dat je bedondert wordt

dus niet doen ook al is deze misschien een fake maar waar rook is vuur zeg ik dan maar

wie handelt er nu via instagram

ebay of amazone zijn stukken betrouwbaar
maar dan nog een macbookpro voor 450 ?? is altijd en scam of gewoon een defecte

Toegevoegd na 9 minuten:
of zelfs gestolen
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
250+250=500 :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stop... Is je reinste oplichtrij. Na betalen hoor je niets meer dus niet doen.
Oplader zul je nieuw moeten kopen, omdat de VS een andere stekker heeft. Besturingssysteem zal hetzelfde zijn, al moet je misschien wel een Nederlands taalpakket downloaden. De invoerrechten zijn voor jouw kosten. De naam van het account is niet heel erg professioneel en ik twijfel sowieso een beetje aan verkoop via Instagram. Aan de andere kant is de gebruiker privé, wat al wat betrouwbaarder is. Ik weet overigens niet welke Macbook Pro je precies koopt (qua specificaties), maar ik denk dat de prijs die jij moet betalen vergeleken met de nieuwprijs bij Apple de meest duidelijke indicator zal zijn van de betrouwbaarheid. Als het te mooi lijkt om waar te zijn is het dat waarschijnlijk ook.