waar kan ik mijn pc laten schoonmaken?

mijn pc is al best oud en omdat hij vaak geluid begint te maken als ik er mee bezig ben, denk ik dat het tijd wordt om hem een keer goed schoon te maken van binnen om het stof eruit te halen.

omdat ik niet technisch ben en alle sites elkaar tegen spreken wil ik het liever door een professional laten doen. weet iemand waar ik dit kan laten doen in de buurt van hoogeloon

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eigenlijk is het heel simpel, ook als je niet technisch bent. Aan de achterkant van de pc zitten meestal 4 schroeven (soms 6), schroef ze los en trek de behuizing weg. Je ziet niet de pc van binnen. Met een zachte kwast of hoge druk het stof wegwerken en met stofzuiger stof opzuigen. Klaar is Kees, behuizing er weer op vast schroeven en dat was het.

Antwoorden (3)

(Bijna) elk dorp of stad heeft wel een computerservice. Als je googled op computerservice Hoogeloon, dan vind je er verschillende bij jou in de buurt (Eersel, Veldhoven etc.).
jc54
8 jaar geleden
Dat kun je best zelf doen. Koop ff een busje "air" bij een Computershop, kast open schroeven en voorzichtig het interne deel schoon blazen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan blaas je 't stof vooral van de ene naar de andere plaats. Stofzuigen is beter.
capthavoc
8 jaar geleden
Handig is gewoon een busje air (action €2.50)
en tegelijkertijd stofzuiger erbij.
scheelt je echt kapitalen
ik zou zoiets alleen doen als je toch van plan bent om iets te upgraden
bijvoorbeeld videokaart of geheugen
dan is het schoonmaken meestal gratis
Extra geluid van een PC komt alléén door stof als dat zich in de ventilator bevindt. Trek de stekker uit de PC, zet de stofzuiger aan de buitenkant van je ventilator(en), en klaar! Evt. eerst de kap van de PC af halen. Hoeft misschien niet eens.

Wil je ook het moederbord (en eventuele insteekkaarten, zoals een losse videokaart) schoonmaken:
1. Trek de stekker eruit.
2. Schroef de kap eraf. (Dit is echt iets wat bijna iedereen kan.)
3. Maak met een kwast de stof los en zuig het op met een stofzuiger.
4. Kastje weer dicht, en klaar!
Scheelt je 35 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
De ventilator kan ook versleten zijn. Dan helpt schoonmaken uiteraard niet. Dan moet ie worden vervangen.