Wat is een .ddl en hoe download ik het?

Hoi,
Ik probeerde een computerprogramma te downloaden, maar toen kreeg ik een error: ik had geen (ik weet de naam niet meer).ddl
Ik zocht op internet hoe ik die kon krijgen en downloadde een programma om die te downloaden. Toen ik die .ddl gedownload had, kreeg ik dezelfde error, maar met een andere naam .ddl
Die .ddl's blijven maar komen als ik het programma probeer te downloaden.
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
SimonV
9 jaar geleden
Om welk programma gaat het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zoals @SimonV al zei, je kunt niet worden geholpen zonder het programma op te noemen, en de naam van het DLL bestand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk mis je iets belangrijks, zoals DirectX of iets met runtime.

Antwoorden (1)

Een DLL-bestand (Dynamic Link Library) is een uitvoerbaar bestand dat door programma's wordt gebruikt om code en andere bronnen te delen die nodig zijn om bepaalde taken uit te voeren. Microsoft Windows bevat diverse DLL-bestanden met functies en bronnen die programma's nodig hebben om in de Windows-omgeving te kunnen functioneren.
DLL-bestanden zijn vaak gebonden aan bepaalde versies van Windows en programma's, dus zomaar een dll downloaden kan het probleem soms vergroten (of malware opleveren).

Toegevoegd na 11 minuten:
Vaak wordt het probleem veroorzaakt door ontbrekende directX-runtime-bestanden.
Deze kun je hier downloaden:
http://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=35
SimonV