wat is dit blauwe scherm windows 7?

Een laptop van iemand die ik ken krijgt steeds deze melding (afbeelding) als hij bezig is op zijn laptop dan valt die iedere keer uit? Iemand enig idee wat het is en hoe het verholpen kan worden hij heeft er in iedergeval geen nieuwe hardware ingezet en software een legale anti virus

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag de specificaties van de laptop, aankoopdatum en wat er mogelijk is gedaan wanneer er een blauw scherm is. Groeten, Max.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer ook eens om de laptop in veilige modus te draaien. Gebeurd het dan ook?
BSoD kan vele oorzaken hebben, een defect geheugenbankje, maar ook stof op een ongelukkige plek...alles is mogelijk

Antwoorden (3)

Dat is het BSoD (Blue Screen of Death):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Blue_screen_of_death

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoogstwaarschijnlijk is je systeem gecrasht en dien je Win opnieuw te installeren. Geen ramp want er bestaan maar 2 soorten computers: één die gecrasht is en één die gaat crashen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat je een computer opnieuw moest installeren na een BSoD. -1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad een BSoD...maar direct opnieuw installeren omdat je dit ziet is wel erg overdreven. Dat is ongeveer hetzelfde als een nieuwe auto kopen omdat de tank leeg is,,,je kan ook eerste proberen om minder drastische dingen te proberen.
Dit is echte een nachtmerrie, de Bleu Screen Of Death!
Omdat ik niet voldoende informatie heb om enige conclusie te trekken zal ik in de bron een antwoord van Microsoft zetten.

Mocht deze niet werken, probeer dan via de instalatie-CD / recovery de installatie te herstellen.

Mocht dat niet werken dan zit er niks anders op dan opnieuw te beginnen.
Als je tijdens het opstarten de [F5]-toets ingedrukt houd dan krijg je misschien nog een menu waarin je kunt kiezen om in veilige modus op te starten (dan kun je heel misschien belangrijke bestanden nog even snel backupen.

Wanneer niet, heb je pech en kun je het beste een schone installatie op de PC zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Dit is niet het Blue Screen of Death. Als je dat te zien krijgt slaat je computer namelijk meteen daarna af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Amadea, dat is wel het blue screen. Standaard is ingesteld dat je PC dan snel uitgaat, maar dat is vaak veranderd.
0x000000F4 verwijst naar een hardware fout, het zou zo maar kunnen zijn dat de kabel naar de harde schijf los zit, of de verbindingen van de Harde schijf ... dus volg de instructie, je hoeft windows niet opnieuw te installeren