Welke handelingen dien ik te verrichten als ik in het najaar wil overstappen van Windows7 naar Windows10?

Ik heb momenteel Windows7 op mijn PC zitten. Microsoft biedt in het najaar een gratis update aan voor Windows10. Mijn vraag is, welke handelingen ik straks moet verrichten, om dit resultaat te bereiken? Graag zie ik jullie reacties tegemoet en alvast bedankt hiervoor.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
redhouse
9 jaar geleden
Weet dat de gratis update maar voor een jaar is , daarna moet je betalen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Windows10 is nog niet uit ! De gevraagde informatie is niet beschikbaar, maar zal niet veel anders zijn als een upgrade van Win7 naar Win8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Redhouse, je hebt een jaar de tijd om te upgraden. Als je het niet binnen het jaar doet, dan moet je betalen. Het is dus niet zo dat je als je in het najaar Win 10 installeert je volgend jaar najaar ervoor moet betalen. Dit is een veel gemaakte fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik dacht dat het alleen voor WIn 8(.1) was....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bertie, dat is ook wat de meesten mensen denken. Hier staat het tegendeel: http://www.pcgamer.com/microsoft-windows-10-will-not-be-sold-as-a-subscription/
en:
"The first big news: Windows 10 will be offered as a free upgrade to current users of Windows 8.1, Windows Phone 8.1 and Windows 7 during its first year of availability. However, Myerson said "this so much more than a free one-time upgrade." Once installed, Windows 10 will be kept continually "current" throughout the lifecycle of the device. As the OS is treated more as an Internet service, asking what version of the OS someone has installed becomes irrelevant"

Antwoorden (1)

1) Windows 10 downloaden en op een DVD branden
2) Pc opstarten vanaf DvD en Windows 10 installeren
Er komt tegen die tijd vast een instructie op de website van MS.
Omdat Windows 7 een voorwaarde is om gratis Windows 10 te installeren zul je Windows 10 niet op een lege pc kunnen zetten. Waarschijnlijk blijven alle programma's en bestanden op je harde schijf staan.