hoe kan je meerdere computers aan elkaar koppelen?

Ik heb een klein eigen bedrijfje met wat familie, we zijn allemaal niet erg goed in computers. onze vraag is, hoe kan je bijvoorbeeld 3 pc`s aan 1 hoofd pc sluiten die alles kan besturen. dat als ik wil dat pc1 internet opent dan doet hij dat vanaf de hoofd pc. zo kan ik meerdere computers onderhouden. is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Jekunt kijken naar iets als Teamviewer, is dat wat je zoekt?

Het beste antwoord

Dit kan op twee manieren.
De eerste is werken met een KVM switch waarmee je de drie pc's aansluit om de hoofd PC. De switch zorgt er dan voor dat je met je muis en toetsenbord wisselt tussen de verschillende PC's. Deze moeten dan wel allemaal een eigen monitor hebben.
De andere methode is om alle machines in hetzelfde net werk op te nemen en deze via een remote desktop verbinding te bedienen. De andere machines hebben dan geen monitor nodig, je bedient ze allemaal via het beeldscherm van je hoofdcomputer.
Als je een windowsversie gebruikt die niet de server/client functie ondersteund, kan je dit ook doen met bijvoorbeeld het gratis Teamviewer. Er zijn echter meerdere freeware programma's te vinden .