Nee dat maakt niet uit, het gaat erom hoeveel programma's er open staan en gebruik maken van je processor en je werkgeheugen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je C schijf (over het algemeen waar je Windows op staat) minder dan 10% vrije ruimte heeft, dan word hij trager.

Toegevoegd na 54 seconden:
Tegenwoordig heb je dat niet snel meer, harde schijven hebben zeer veel opslag en een externe schijf kost ook niks.
Ritsuka
9 jaar geleden
Het bovenstaande antwoord is deels juist. Het ligt er echter wel een of de schijf op een traditionele hardeschijf staat, of op een ssd (Solid state drive).

In het 2e geval is het wel zo dat de snelheid afneemt als hij zijn volledige capaciteit naderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je computer wordt niet direct langzamer, het benaderen van je bestanden wel. Zodra er iets op je harde schijf wordt opgeslagen dan wordt dit op verschillende plekjes op de fysieke harde schijf geplaatst. Dit is 'by design'. Na een langere tijd veelvuldig gebruik en veel verplaatsing of verandering van data op de schijf zullen deze stukjes steeds meer door elkaar heen gaan staan. Dit is handmatig op te lossen door je schijf te defragmenteren. Deze optie is te vinden in Windows onder computerbeheer. Met een defragmentatie worden de bestanden die door elkaar heen staan op de fysieke harde schijf weer netjes naast elkaar geplaatst, wat resulteert in een snellere toegang tot de bestanden.