Wat gebeurt er met de huidige voorzieningen als er straks geen satellieten meer zijn?

Internet, GPS, telefoon, alles, wat gebeurt? Wat blijft er nog over zonder satellieten (die binnenkort toch een keertje neer moeten storten)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Cryofiel
14 jaar geleden
Waarom moeten de satellieten neerstorten? Van wie moet dat? Waarom zouden de satellieten dat bevel gehoorzamen en de natuurwetten overtreden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je op het idee dat satellieten binnenkort neer gaan storten?

Het beste antwoord

regelmatig worden er weer nieuwe satelieten in een baan om de aarde gebracht zo is europa al jaren bezig met een alternatief voor gps Het project Galileo bestaande uit 30 satelieten waarvan 27 werkend zullen zijn en 3 reserve
dus de kans dat er een sateliet uit de luchrt valt is klein zodra er 1 sateliet niet werkt neemt de ander reserve sateliet het over

Toegevoegd na 4 minuten:
een sateliet gaat ongeveer 12 tot 15 jaar mee
er zijn meer dan 8000 satelietten die rond de aarde draaien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

waarom zouden satellieten moeten neerstorten? ze zweven rond op de aarde heen. maar wat er dan gaat gebeuren?
dan komen wij in een enorme economische crises. groter dan je je voor kan stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het systeem is zo georganiseerd, dat als er een satelliet uitvalt voor wat voor reden dan ook een andere het overneemt. Het is niet waarschijnlijk dat ze allemaal in een keer uitvallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er vanuitgaande dat er geen satelliet neerstort, zal in het ergste geval een nieuwe in de ruimte worden gebracht om de communicatie te continueren. Innovatief gezien zullen er in de toekomt meerdere satellieten in de ruimte worden gebracht om de communicatie alleen nog maar te verbeteren. Hierbij denk ik aan het verdwijnen van 'storende' GSM masten welke worden vervangen door 'onzichtbare'satellieten. GPS is hier al een voorproefje van.